Moi! Paljon on ehtinyt tapahtua. Minun täytyy kertoa sinulle:

Erjan äiti ja Kauko meidän kylältä ovat kihloissa.

Minulta särkyi eilen rillit. Se oli voimistelutunnilla, kun Liisa potkaisi pallon kulmaan ja - pam! sanka oli poikki. Siitä siten lähdettiin opettajan kanssa rexin luo. Rexi sano, että mee nyt Pehkoseen ne rillit korjuuttamaan. No, mä vein ne sinne ja painuin sit mökille. Tänä aamuna mä hain ne pois ja ku sit koulussa rupesin puhdistamaan rillejä, niin taas se kirottu sanka napsahti poikki. Ja nyt kai mä sitte saan uudet sangat (toivottavasti kunnan laskuun).

Mä ostin vapaatunnilla tummanpunaisen huulipunan, joka tuoksuu vadelmalle. Sen värinen muuten sopii mulle hyvin. Jos mä paan vaaleeta huulipunaa, mä näytän neekeriltä.

Sit mä ostin myös tän päiväkirjan. Anteeks´tää kamala käsiala.

Mut nyt mun täytyy tietyst kertoa niistä levyistä, tai paremminkin hiteistä joista mä satun eniten pitämään. Ensimmäisestä lähtien:

Look wot you dun, pop corn, amarillo, look in love, lady in black, baby-love, co-co, black night, poppa joe, soley soley, äänesi mä kuulen, paljon sain, funny-funny, kai laulaa saan, vai niin vai niin ahaa.

Me Paulan kanssa muuten hermostutamme jatkuvasti toisiamme sanomalla aina: "Vai niin, no niin voipi olla" tai "miltä kannalta sen nyt ottaa".

Sitten se tärkein. Mun kirjeenvaihtoilmoitus oli marraskuun Hertassa. Mä oon saanu jo aika monta kirjettä. Tässä kaikkien nimet siinä järjestyksessä kun ne tulivat: Maarit, Saila, Riina, Rauno, Tuula, Leena, Tiinä, Päivi, Ulla, Seija. Seijan kirje tuli tänään. Koko liuta tyttöjä, eikä kun yx poika ja sekin vähä höynän näköinen. Mut ku mä laitoin siihen ilmoitukseen et varma vastaus kaikille, niin pakkohan se on vastata. Kyllä joukossa on kivojakin. Teppo on 10000000000000000000000 kertaa kauniimpi kuin Rauno. En pidä edes Rauno-nimestä. Olisi pitänyt panna siihen ilmoitukseen, että kaikki hyvännäköiset pojat. Toi Rane on varmaankin rasvis! Siltä se näyti kyllä siinä kuvassa. Kirjoittaisi joku toinenkin poika, jolla olisi edes siedettävämpi nimi.

Kun mä olin siinä alakerran pylvään luona seisomassa, niin Teppo kulki ihan läheltä. Melkein hipaissut. Sydämeni meinasi ihan pysähtyä. Liian myöhään huomasin, että olisi ollut hyvä tilaisuus kampata.

Sitten, kun mä ja Paula seisottiin Reksin luokan ikkunoiden kohdalla pihalla ja Teppo kulki Pekan kanssa siitä ohi (tai meistä ohi, paremminkin). Mä kysyin Paulalta erään lähellä juoksevan tytön nimeä, Paula sanoi sitten mulle sen. Sitten mä kysyin sen kaverin nimeä. Paula vastasi: Marita. Minä kysyin : "Marita?" Silloin Teppo juuri kulki Paulan selän taitse ohi. Se kiersi koulun ja kulki toisen kerran ohi meistä, mutta ei se siloin katsonut. Näistä tytön nimistä mä tykkään: Tuula, Marita, Virpi ja Marja. Pojan nimistä mä tykkään näistä: Hannu, Matti, Juha.. ja... ja... en minä nyt muista.

Nyt mä en muista enää mitään muutakaan. Ai niin, nyt me kuletaan aamuisin kotterossa, eli 8-autossa ja iltaisin taxissa. K-salolle kulkee kaksi taksia. Tänään me kulettiin vipo taxissa.

Me pelattiin tänäänkin jalista. Mä sain potkaista kokonaista viiskertaa jalkapalloa. Ennen mä en oo saanu kertaakaan. Mut nyt mä osaan oikeen taktiikan. Mä olin muuten puolustajana. Paula kexi, että perjantaina skolen jälkeen pelattas hänen kotonaan jalista, minä, Paula, Katri ja Hilkka.

Meillon enkun kokeet huomenna. Mun täytyy ny ruveta lukeen niihin. Moicca!

1267021856_img-d41d8cd98f00b204e9800998e