Eräät ne vaan juhlii pikkujoulua. Eipähän tässä juhlita. Mä jouduin ostamaan lahjan Antille. Ostin kynttilän, pyyhekumin ja Pax-pastilleja. Lahjan jättivät opettajalle ne, jotka eivät tule pikkujouluun. Muun muassa mä, sillä pikkujoulu alkaa kuudelta ja loppuu yhdeksältä niin että ei pääse taxillakaan mökille. Toivottavasti me muut saadaan ne lahjat huomenna. Ja kortit, tietysti. Minä, Paula, Katri, Hilkka, Seija, Tarja, Pentti ja Veikko pidämme pikkujoulumme (taas) (Paula on ihastunut pikkujouluihin) ensi sunnuntaina.

Tänään englannin tunnilla Jukka lainasi multa kynän ja sitten tunnin loputtua antoi sen kynän Virpille ja sanoi: "Anna tämä kynä Seijalle". Sitten minä sanoin äkkiä, että se kynä on muuten minun. Virpi antoi kynän minulle ja sanoi, että kyllä Jukka tarvitsee silmälasit, kun ei erota Tuulia ja Seijaa toisistaan.

Mä lähetin joulukortin kaikille meidän luokan likoille. Mä en oo muuten taas pitkään aikaan saanu kirjeitä. Johtuu varmaan jouluruuhkasta.

Maantiedon tunnilla oli sellainen ryhmätyö. Mä olin Railin kanssa. Sitten tuli Mika siihen ja etsi mun kynäkotelosta puuvärejä. Jukka sanoi: "Eipäs riiata sitä Tuulia" Sitten vähän ajan (pari sekuntia) kuluttua: "Anna pusu poskelle." Mika nauroi. Kimmo katsoi minua härnäävästi ja moni nauraa röhötti. Mä tietysti mukana. Mika otti vaaleansinisen, tummansinisen ja punaisen kynän ja toisteli monta kertaa: "Minä tuon nämä takaisin, minä tuon nämä takaisin." Meinasin ärjäistä, että uskon minä tuon vähemmälläkin. Raili sanoi: .... "jos tuot." Toi se kuitenkin. Oli vielä niin sievästi teroittanut terävästi jokaisen. No moi sitten!