Mä en menny tänään kouluun ollenkaan. Mitähän ne on tehneet kotsan tunnilla? Ja ruotsin kokeethan niillä on ollu tänään kans. Tietysti mä sitten joudun menemään kokeisiin johonkin muuhun luokkaan. Yök, yök. Inhottavinta mitä mä tiedän.

Eskolta ei tullu kirjettä vielä tänäänkään. Jos se ei ole saanutkaan mun kirjettä.

Mä utelin mummolta linja-autojen kulkuaikoja. Täältä menee autoja Joensuuhun 8:ta, puoli kymmeneltä, kahdeltatoista... Tuo puoli kymmenen auto tuntuis kaikista sopivimmalta. Mutta mihin aikaan niitä autoja tulee pois sieltä Joensuusta? Kas siinä pulma. Sitä en muistanut kysyä. Linja auto maksu edestakaisin tekee yhteensä 10 markkaa.

Mä kerran lunttasin aineenkirjoitustunnilla. Piti kirjoittaa yleisönosaston kirjoitus. Mä leikkasin yhen sellaisen lehdestä ja kirjoitin sitten vähän muunneltuna vihkoon. Viime viikolla me saatiin sitten ne aineemme. Opettaja oikein kehu sitä minun ainetta. Mä sain siitä 9-. Mutta tuskin toista kertaa lunttaan. Koko ajan piti pelätä, että näkeekö kukaan.

Me saatiin viime viikolla kemiankokeetkin. Mä sain myös niistä 9-. Ja sitten oli kemian pistokkaat. Niistä tuli 8-.

Viime keskiviikkona, kun mä olin Annikan kanssa, oli Lea yksin. Leasta saisi varmaan kivan kaverin. Onhan hän pikkuserkkunikin. Ja muutenkin kiva. Jänniä vaatteita sillä on myös. Sellainen vaalea, vyötäröpituinen takki, josa on (ommeltuja) sydämenkuvia.

3.%20P%C3%A4iv%C3%A4kirjan%20kansi-norma