Tämä päivä oli koulussa onnenpäivä. Ensinnäkin kun Antti oli kiva tänään. Hän lainasi multa matikan kirjaa ja katsoi siitä yhtä laskua. Sitten kysyi multa onko se lasku oikein, mä sanoin että on. Vähän ajan kuluttua se sitten sanoi: "Joo" ja antoi kirjan takaisin mullen. Antti on muuttunu aika paljon. Tokalla ja kolmannellakin luokalla se oli jotenkin vihamielinen mulle. Nykyään se on paljon mukavampi.

Toinen syy: Kun mä tulin laukkua pysäkille viemästä, tuli kirjaston kohdalla vastaan Nikolai ja katsoi silmiin ihan yhtä aikaa kuin minä häntä. (sillä on tummanruskeat silmät) Kiva pitää "teerenpeliä" poikien kanssa (vaikka ei olisikaan pihkassa, mutta vähän kiinnostunut).

Kolmas syy: Tuija ja Elli tulivat mun luokse viimeisellä välitunnilla. Naurettiin kauheesti varsinkin yhellä jätkällä (ei ole koulussa) Se ajeli pyöränsä kanssa pihalla ja Tuija ja Elli naureskelivat, että pitäisi iskeä tuo. Ei se ollu mikään komee. Se on kuulemma sellainen joka kuvittelee että kaikki likat ihastuvat siihen.

Mutta entäs kun tulin kotiin, arvaa oliko kivaa! Voi helvetti! Kun en olis koko tullutkaan. Kyllä sai kuulla taas parit valheet sen kännikalan turvasta! Aina se puhuu niin hävyttömiä ja inhottavia juttuja, että ihan oksettaa.

Ei se koipeliini ole kirjoittanut. Ei kyllä tarvitsekaan kirjoittaa, kyllä mä muitakin saan. Ja sitten taas uusia, vaikka miten paljon, jos vaan  tahdon.

Esko pitää myös Sladesta. Mutta hänen lempiyhtyeensä taitaa olla norjalainen Four Jets (en ole ikinä kuullutkaan), erityisesti kappaleesta Solen skinner alltid der du helst vill vaere (tulikohan tuo nyt ihan oikein?) Mä osaan ton nimen jo melkein ulkoa, Esko on puhunut siitä kappaleesta niin monta kerta. Se lupas lähettää mulle valokuvia Norjan matkaltaan, ehkä se odottaa nyt niitä kuvia. Mutta mitä siitä. Kirjoittakoon tai olkoon kirjoittamatta.

Muuten kumma kun mä ennen niin hartaasti toivoin että en joutuisi ainakaan Antin lähelle kun paikkoja arvottiin, mutta nyt se osoittautuikin mukavammaksi kuin monet muut meidän luokan jätkät. Hän on nykyään mielestäni ihan Status Quon Francis Rossin näköinen.