- Minä, Irmeli ja Arja lumitimme "Salttu-enon" eli Jarkon. Sitten tuli Rauno S. ja Arja kysyi häneltä: Oletko sinä Jarkon luokalla? Jos olet, sano sille että "Olit tupakalla metsässä." Rauno hymyili ja painui tiehensä.

- Heikki heitti minua Ilkka I:n laukulla, Maaritin takilla ja opettajan virsikirjalla.

- Kun menin vapaatunnille, Osmo ja hänen kavereitaan kulki minun edelläni. Äkkiä Osmo kääntyi ja huusi minulle: " Likka, paljonko sait kokeista?" niin kovasti, että toistetkin kääntyivät katsomaan. Hän tuli lähemmäksi ja tuijotti minua kummasti. Koko ajan hän pyöritti lumipalloa kädessään, mutta ei heittänyt sillä minua. Vastasin totuudenmukaisesti: "Kahdeksan miinus." Hän odotti vieressäni, että kysyisin hänen numeroaan. Mutta en kysynyt, koska tiesin sen. Hyvä ystävä olisiko minun pitänyt kysyä vain tavan vuoksi? Jukka T. sanoi: Osmo sai paremman!

- Irmeli ja Arja eivät ottaneet enää seuraavalla välitunnilla mukaan lumittamaan Jarkkoa.

-  Sen kynänterottajapojan nimi ei olekaan Kari, vaan Arto, mutta en justi välitä hänestä.

- Minulla on uusi kynäpenaali. Heikki tuli ja sanoi nauraen ja kiusoitellen: "Uusi kynäkotelo! Paljonko maksoi? Ostitko osamaksulla? Kyllä on huono!" Ja viskasi sen minun pulpetilleni.

- Kun seisoin rappusten vieressä Jarkko tuli ja töllötti minua ja painoi äkkiä päänsä alas kuin olisi säikähtänyt minua.

- Erja oli meillä yötä. Meikkasimme itseämme ja nauroimme sillä "ostitko osamaksulla."

- Kun meillä oli kylässä isän ikäinen Niilo L. ja me Erjan kanssa maattiin illalla tuvan sängyssä niin hän puhui jotain ......ssimisesta ja katseli minua ja Erjaa viekkaan näköisenä. Hullua!

- Sain jakauksen keskelle tukkaani.