Tänään katsoin eka kerran moneen viikkoon Teppoa, oli oikeastaan pakko katsoa, kun tulin juuri kanttorin luokasta ja Teppo tuli vastaan naulakon luona ja tietysti katsoi minua silmiin. Aina sen sitten pitää katsoa. Se on kiusallista, mutta en välitä siitä. Sitten ulkona, kun minä ja Irmeli menimme lutikselle, Teppo seisoi muutamien poikien kanssa pihamaalla. Katsoin hänen kivaa tukkaansa ja makeita silmiään välinpitämättömästi. Hänkin katsoi välinpitämättömästi minua. Katsoin vielä toisen kerran. Hänen katseensa oli muuttunut (annoin katseelle nimeksi intohimoinen). Sitten katsoin kolmannen kerran. Silloin hän oli aivan punainen ja katsoi toiseen suuntaan.

Viime yönä näin Teposta sellaista unta, että Teppo tuli nurkan takaa itkien ja ontuen oikeaa jalkaansa. Juha ja eräs toinen poika yrittivät auttaa häntä. Teppo sanoi: Enhän sitä minäkään voi kaikkea tietää (jotain sinne päin). Ja sitten sellaista unta, jossa minä oksensin nurkan taakse WC:n taakse. Keksin siitä unesta hyvän paikan, jos rupeaa oksettamaan ulkona.

Kun meillä oli toka tunnilla käsityötä, menimme opettajan kanssa juhlasaliin. Opettaja sanoi, että siellä on VIII B. Mutta Anja sanoi, että edessä on yhdeksäsluokkailaisia, ja Juuso istui edessä. Katsoimme televisiota. Siinä oli jotain mainonnasta, jonka olin kyllä nähnyt aikaisemminkin televisiosta. Juuso heilutti paperiaan (meille annettiin paperit, joissa oli kysymyksiä mainoksista) kädessään ja oli taittanut sen keskeltä kahtia ja avannut sen (kaikki minä tarkastelenkin).

Mariza on minusta ihana laulu, koska se tuo mieleeni aina sen tämänaamuisen. Juuso vilkuili johonkin vähän väliä, en nähnyt kuka se oli, mutta arvaan, että se on eräs tyttö, joka sanoo Juusoa Jussiksi.

Kun Irmeli ja minä juttelimme Harrin, Askon, Arin ja yhden E-kirjaimella alkavan kanssa, Teppo näki varmasti meidät. Teppo kyllä itse heittelee tyttöjä vähän väliä lumipalloilla ja aina eri tyttöä, vaan eivätpä näy tytöt Teposta paljon välittävän.

Kyllä minua huvittaa, kun kanttori tuli meidän käsityöluokkaan ja katseli meidän käsitöitä. Emmalla oli suomenvihko, hän teki suomen tehtävää ja kanttori tuli sinne ja sanoi Emmalle: Ai sinä luet sitä teoriaa. Emma sutkasi vihon pulpettiin mutta kanttori otti sen ja luki siitä: "Partikkelit", voi että kun meitä nauratti, ainakin Emmaa ja minua. Sirpa sanoi että kanttori taitaa olla vähän tärähtänyt. Minä olin sama mieltä.

Irmeli pyysi luokanvalvojalta, että saisi lähteä mummonsa luona käymään ja minulla oli hammaslääkäri. Vasta ulkona me huomattiin, että meillä on sama matka ja naurettiin hirveästi. Juoksimme alas, sillä mulla oli aika vartin yli kaksi. Pääsin heti hammaslääkärin tuoliin istumaan ja lääkäri paikkasi yhden hampaan ylhäältä ja kiillotti alaleuan paikat. Ei koskenut yhtään se kiillotus. Sitten pääsin pois ja odotin Irmeliä, ja melkein heti hän tulikin mummonsa luota sairaalasta. Nousin ylös linja-autossa, eikä tarvinnut maksaa. Kun linikka tuli koulun pihale, Juuso huomasi minut ja katsoi pitkään. (Ai niin tosin, alhaalla ollessa osti Irmeli lakut joiden nimi oli Pepe. Irmeli sanoi "Pepe" ja nauroi minulle. minäkin nauroin). Kotimatkalla en saanut vielä syödä ja ajattelin "Voi kun tekis mieli Pepeä".

Eilen olin Erjan luona. Hänen poikakaverinsa nimi on Olli. Erjalla oli hirmu kiva luomivärirasia. Siinä oli sinistä, vihreää, lilaa ja valkoista luomiväriä. Minä hankin kyllä semmoisen.

Peeveli, minä en enää jaksa kirjoittaa! Moi!