Mä olin nyt vähä yli viikon siellä mummolassa.

Senja oli siellä kans. Hän aikoo olla vielä tämän viikon mummolassa.

Alkuun Reijo oli hyvin ylpeä ja aikuismainen. Haukkui mua ja Senjaa pennuiksi. Mutta seuraavana aamuna se kuitenkin tuli tupaan meluamaan ja herättämään minut ja Senjan, jotka nukuttiin tuvassa.

Mummo kutoi Metsämaa-raanua ja me saatiin Senjan kanssa olla apuna. Me käämitimme lankoja rukilla.

Mä, Senja ja Reijo heitettiin aina kilpaa tikkaa. Mä hävisin aina ja sitten Reijo opetti mulle uuden tyylin ja nyt mä osaan jo heittää paljo paremmin.

Mustikkaa kans kerättiin hirveesti. Me Senjan kans myytiin sankollinen mustikkaa Tapio-enolle. Kumpikin saatiin 6 markkaa. Lisäks mä sain mummolta 10 mk, niin että on nyt rahaa.

Eräänä iltana Reijo kertoi vitsejä (tuhmiakin).

Me käytiin myös uimassa, minä, Senja ja mummo. Oli hirveen kiva uida. Mummolla oli mansikoita pussissa mukana ja me syötiin ne.

Me Kristiinan ja Senjan kanssa saatiin aina hirveitä naurukohtauksia. Ainakin silloin, kun kun yksi kirjojen esittelijä tuli sinne eräänä iltana. Silloin oli mummo omassa makuuhuoneessaan, ukki istui yksin tuvan keinutuolissa ja mä, Senja sekä Kristiina olimme lukemassa toisessa huoneessa. Se ukko meni tupaan ukin luo esittelemään sitä kirjaansa (jotain uskonnollista) sanoi päivää ensin ja sitten alkoi puhua tasaisella äänellä. Seija ja mä mentiin tuvan ovelle kuuntelemaan mitä se pölöpöttää. Ensin meitä rupesi hymyilyttämään ja sitten naurattamaan ja me syöksyimme hihittäen kamariin, jossa Kristiinakin oli. Hänkin rupesi nauramaan. Meillä oli naurussamme pidättelemistä. En ole kyllä aikoihin nauranu niin makeasti. Me kyllä ihmeteltiin, että miten se on ulkoa oppinu niin pitkän rimpsun. Sitten kun se ukko lähti ja meni portaita pitkin niin me kurkittiin ikkunasta. Sepä sattuikin katsomaan ikkunaan päin ja me äkkiä matalaksi nauramaan.

Eilen mä tulin sitten kotiin. Samassa kyydissä tulivat myös Matti, Kristiina, Senja ja Helmi V. (hirvee juoruämmä). Mä kannoin kotiin säkillisen perunaa, sankollisen mustikoita, Unikukka-raanun ja paketin kahvia.

Loppuajasta mä, Senja ja Kristiina oltiin kamarissa salakuuntelemassa, mitä se Helmi juoruili. Ja meillä oli hauskaa.

Niin, mummolassa oli kyllä kiva olla. Mutta on vaihteeksi mukava olla taas himassa.

Mä rupesin virkkaamaan ponchoa. Se ei kyllä ole enää muodissa, mutta musta se on niin kiva vaate.

Nyt mä tiedän jo, millaiset vaatteet mä syksyllä otan. Mä otan paitapuseron, farkut ja uudet Hai-kumisaappaat.

Mä en tykkää mistään muista kumikengistä kuin Haitsuista tai sitten Lunareista, jotka on muuten samanlaiset kun Hait, mut niissä on soljen sijasta nauhat edessä. Mut en mä ota lunareita jos en saa niitä vaaleansinisiä.

Tossa on pari kuvaa, joita piirtelin huvikseni.

1272381782_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1272381881_img-d41d8cd98f00b204e9800998e