Tänä päivänä mä näin sitäkin Iivaria vähän lähempää.

Kun meillä oli uskontoa niin kansakoulun pojat pelas pesistä. Ussantunnin loputtua, kun mä menin oppikoulun puolelle, niin se oli opettajan kanssa pihalla ja kokoili mailoja ja räpylöitä. Ja ajatella, se tapitti tänne päin ja taisi vähän hymyilläkin. En mä ole varma, kun mä vain äkkii vilkasin. Mutta ei se kyllä vihaiseltakaan näyttänyt. Sitten kun mä olin taksia odottamassa niin se kulki pyörällä siitä ohi (pitkästä aikaa), mut kyl mua keljuttaa kun mä en ennemmin huomannut, kun vasta hänen mentyään ohi, kun töllötin (vähän vihaisen näköisenä) Veli-Mattia, joka viskeli päätään. En käyllä tästä lähtien pahemmin töllöttele V-M:ää. Ja entäs Teppo! Hah! En aio kyllä kirjoittaa hänestä päiväkirjaan, vaikka hän sitten pussaisi (ja sitä se ei varmalla tee). Ei ole nimittäin sen arvoista!

Mutta kyllä minua huvitti ne Keskisen Terhon jutut. Keskiset kun taas tapansa mukaan yrittivät etuilla. Tässä pieni vuoropuhelu eräiden keskustelusta:

Terho: Perkele, ei teiän vuoro oo! Saatanan pässit ettuilloot!

Eila: Ite sinä pässi oot, vain mikä pukki lienet, mokoma!

Terho: Myö männään ekassa nyt!

Eila: Painu siitä!

Terho: Vai paina! En minä kehtoo tässä ylleisellä paikalla ruveta painammaan. Mitähän immeesettii ruppees sanomaan jos minä keskellä pihamaata ruuppeesin painammaan!

Eila: Pai-NU!

Terho: No nyt ne peppujaan tuovat siihen. Vain enpä anna!

Eila: Kuka tuommosta huoliskaan!

Terho: Moni on suanu, vain sulle en anna...paina vaikka puuta, heh-heh!

Suunnilleen tuohon tapaan he juttelivat.

Muuten, mä huomasin, että Iivari on isompi kuin Veli-Matti. Ainakin näytti siltä. Iivari on muuten hirveesti kasvanu niiltä Harrin ajoilta. Silloinhan se oli vielä pienempi minua. On se nyt varmasti isompi musta.

Piirsin hänestä kuvan:

1272381686_img-d41d8cd98f00b204e9800998e