Mä kävin tänään ensin Paulan luona ja sitten me mentiin Paulan kanssa Katrin luo. Siellä oli vieraita. Eräs Kaisu IIB:ltä kirkonkylältä äiteineen. Mutta kyllä mä Paulan kanssa sain nauraa, kun me keksittiin sellainen juttu, että mennään heti autotalliin ja kysytään autolta haluaako se tapella, potkaistaanpas autoa perseeseen ja katsotaan, niin varmalla tulee sisukset pellolle. Se olis kyllä kumma jos joku ulkopuolinen meidän huumoria ymmärtäisi! Me ollaan ihan mahdottomia. Tärähtäneitä. Varttia vaille täysmitta. Me tytöt sitä osataan ainakin nauraa!

Huvittaa kun kansakoulussakin kun meillä oli hiihtoa niin Paulalla ja minulla ei ollut suksia. Oli viimeinen tunti. Muut menivät hiihtämään ja minut ja Paula pantiin kävelymatkalle käymään uudella tiellä eli pikatiellä. No, me lähettiin kävelemään, naurettiin hirveesti ja otettiin persmukkeja aina välillä. Meiltä meni kauhean hitaasti se käveleminen, vaikka matkaa uudelle tielle oli vain 1.5 km. Ja koulu oli loppunu jo ajat sitten kun me vihdoin tultiin takaisin!

Muistan mä kans yhesti kun minä jouduin Erjan kanssa kävelemään sen saman matkan niin silloinkin me naurettiin hirveesti ja pyörittiin lumessa. Nyt ei Erja ole enää niin kiva kun mitä silloin. Mutta Paula on hirmu kiva. Nyt ei Katri olekaan minun paras ystävä, vaan Paula. Meidän luokan mukavin likka on Irmeli.

Mutta asiasta toiseen (ai niin, Paulan luokalta on mukavin Tuula L. ja Anne H.

Mutsi leikkasi hiuksiani, ja lyhensi ne niskahäiväkkeet pois. Parempi on niin. Se on sitten paremman näköinen kun kasvaakin, niin ilman niitä karvoja kuin niiden kanssa.

Jos mä saisin sellaiset vaatteet kun mä haluaisin, niin mä ottaisin: Talvitakki: Pehmeä ja kauniin punainen, leveät hihat, lantiolle ulottuva, talvihattu: sellainen "reuhka" väriltään ruskea, käsineet: sellaiset, joissa on ruskealla pohjalla punainen tähtikuvio (mä aion tehä sellaset), villapusero: vyötäröön ulottuva, laskettu olkalinja, pussihihat ja V-kaula-aukko. Väriltään miel. vihreä tai vaaleansininen. Housut: Mustasta sametista tehdyt ja niissä pitää olla ihan kauheen leveet lahkeet, kangaspusero: vihrä paitapusero tai ristikoinen, jossa on punasta, vihreetä ja ruskeeta, taikka sit sellainen kaftaani. Kesätakki: vyötäröpituinen, vaaleansinisestä sametista tehty, edessä vetoketjut, hihoissa liitingit ja kaulus vähän siihen tapaan kuin paitapuseroissa. Kesäkengät: Muustat kiiltonahkaiset korkeakantaiset tai sitten sellaiset korkkipohjaiset sannikkaat.

Mä oon nyt viimeinkin ruvennut oikein tosissani säästämään joka koulupäivänä 50 p. Eli viikossa 2.50, kahdessa viikossa 5 mk ja kuukaudessa noin 10 mk. Siitä tulis noin viiskymppiä rahaa käteen kesäloman alussa. Ja voishan sitä lomallakin panna 10 penniä päivä. Mun on nimittäin kevätjuhlaan saatava pitkäthousut (n. 30 mk), kesätakki (n. 50 mk), pusero (n. 25 mk), kengät (n. 25 mk). Onhan mulla sitten viiskymppii. (Jos on).

Mä rupesin taas väsäämään uutta storyä. Se kertoo 13-vuotiaasta Maritasta. No, enemmän siitä huomenna.

Mä yritän tästä lähtien vastata ainakin kerran joka päivä. Vaikka se kyllä koville ottaa.

Moi!