Entäs tänään, kun koulun pihalle on ruvettu tekemään tytöille ja kansakoululaisille luistelurataa, niin eräällä välitunnilla Veli-Matti oli jäällä erään Arvon (joka on Paulan luokalla I B:llä) kanssa niin kansalaiskoulun opettaja huomasi hänet ja huusi: "Veli-Matti pois jäältä. Käytä vähän järkeäsi." Minä sanoin Paulalle: "Vähän vaikee sitä järkee on käyttää, kun sitä ei eräillä oo." Paula nauroi. Sitten hän sanoi: "Neljännellä luokalla on yks ruskeetakkinen illottavan näköinen tyyppi. Se on vähän tuon Veli-Matin näköinen." Siihen minä sanoin: "Näytä mulle sitten se! Se on varmaan ihanan näköinen." Paula sanoi: "Joo. On varmasti! Ou wonderful!"

Entäs tänään naulakolla kun meillä oli Kukkosen luokassa tunti ja II A:lla oli ruotsia. Irmeli niin jutteli Tepponsa kanssa. Pitäköön Tepponsa mokoma. En ollut näkevinänikään heitä. Tuijotin ja Irmelin ja Tepon välistä hajamielisesti.

Vipo meillä oli vapari ja mä kävin alhaalla kaupoilla ja ostin mm. punaisen mustekynän, hölmö, vaikka oli tarkoitus ostaa punainen tussi. Mut kun tussit oli aivan samannäkösii! No sitten mä tulin takaisin koululle ja menin istumaan siihen yläkerran ikkunan luona olevalle lämpöpatterille lopputunniksi. Siihen tulivat myös Liisa ja Raili ja Raili tarjosi mulle karkkia (vaikka onkin karkkilakko niin ei kai se yx pastilli puoleen tai toiseen mitään). Sitten IV B pääsi pois ja portaissa kansalaiskoulun puolella Erja pyysi multa karkkia. Mä sanoin että ei oo. Erja sanoi sitten: "Nälissäs valehtelet!" Se lause taitaa tulla muotiin meidän koululla. Minä sanoin: "Eikä kun minä sain Raililta." Erja vähän ajan päästä: "Tekis mieli viskata tämä laukku niin pitkälle kuin pippuri kasvaa." Minä tokaisin siihen äänekkäästi: "Minä viskasin jo" (olin jättänyt kassini tullessa kuusikkoon parkkipaikan viereen). Erja naurahti ja sanoi: "Minäpä viskaisin tämän kokonaan pois enkä hakisi enää." Sitten tultiin linja-autopysäkille ja Erja meni oman ryhmäläistensä joukkoon. Minä menin Seijan, Eilan, Katrin ja Hilkan luo. Me juttelimme ja nauroimme. Autot tulivat ja menivät ja kello meni puoli neljään. Hilkka ja Katri menivät kirjastoon ja Päivi, Anni ja Seija luistelemaan jääkentälle (ilman luistimia). Mä jäin siihen koivun alle Eilan kanssa kahdestaan. Mä juttelin Eilan kanssa vähän aikaa, sitten alkoi paleltaa ja mäkin lähdin kirjastoon. Etsin sieltä yhtä aika kivan tuntuista Anneli-kirjaa (Kirj. Rebekka Räsänen) mut en mä löytänyt sitä. Sitten menin ulos Hilkan ja Katrin kanssa ja mentiin jääkentälle luistelemaan. Siellä oli muutamia pentuja harjoittelemassa. Meillä oli hauskaa. Mustaki on tullu semmoinen koiranleuka, mä keksin hirveesti vitsejä ja olen sellainen naureskelija, varsinkin tuttujen seurassa.

Nyt pitää lukea läxyt. Moi!