1258469275_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Irmeli ei ollut koulussa. Mä olin Pirjon, Astan ja Anjan kanssa. Olin myös Airin, Tuijan ja Päivin kanssa. Meillä oli hirveen kiva, kun me härnättiin Päiviä Airin ja Tuijan kanssa.

Tuija: Ja sitten me ostettais suklaata ja syötäis sitä Airin kanssa...

Airi: Meidän isä ois siellä ja me syötäs suklaata. Ja isä antaisi Tuulille suklaata.

Tuija: Tuuli narskas' siellä. (se meitä nauratti hirveästi)

Tuija: Ja Päivi söisi jossakin nurkassa leipää, ja sitten Päivi tulisi kouluun ja sillä olisi kengät ja se sanoisi: Katsokaa nyt mulla on ihanat kengät! Ja ne kengät olisi Päivi itse tökertänyt isänsä vanhoista tukkisaappaista (taas me naurettiin).

Kun mä seisoin alakerran ilmoitustaulun luona Teppo melusi eka-A luokan ovella ja teki vaikka mitä.  Väitti olevansa järjestäjä ja tuli itse ovelle, ajoi pois Einin. Puhui hassulla Mikki-hiiren äänellä.

Voimistelutunnilla sisällä minä katsoin ikkunasta ulos ja Teppo sattui olemaan siellä muiden poikien kanssa. Sitten Heimo osoitti kädellään tänne päin ja toiset katsoivat. Minä vetäisin nopeasti verhon ikkunan eteen ja lähdin pois.

Kun mä olin ulos lähdössä, Esa tuli eteeni, eikä laskenut mua ulos. Sitten mä sen kanssa tapellessa sain reiän kintaaseeni. Sitten tulivat ulkoa muut meidän luokkalaiset ja Heikki sanoi: Päästäkää Tuuli. Ja Esa päästi. Sitten piirustustunnilla Heikki roiskutti värivettä puserolleni. Se oli niin tummaa, että aluspaidassakin oli läikkiä. Samperin Heikki!

Se meidän autossa kulkeva ruskeasilmä katsoi mua suloisesti. Aihe? Rakkaus kai.

Mulle sattuu kyllä vaikka mitä Irmelin poissaollessa.

1258469289_img-d41d8cd98f00b204e9800998e