Tsau! Mua vähä huvitti tänä päivänä, kun minä seisoin ulkona erästä pylvästä vasten, niin Teppo, Pekka, Jouko ja Tuomo kulkivat mun takaa ohi ja Tuomo potkaisi pylvääseeen ja sanoi: "Kukkuu" ihan hiljaa ohi mennessään. Muut eivät huomanneet. Minun olisi pitänyt vastata: "Hepskukkuu." Kun se Teppo juoksi minun takaa niiden toisten poikien luo sen jälkeen kun mä kuulin sen kukkuun.

Tuulalta tuli tänään kirje. Hänen äitinsä nimi on vielä Marita. Ajatella, molemmat ihanat nimet samassa perheessä.

Me ei tänään Paulan, Katrin ja Hilkan kanssa pelattu jalista vaan me pelataan sunnuntaina, koska mä en muistanu kysyy lupaa mutsilta tai faijalta.

Faija oli vieny ne rillit Pehkoseen ja nyt se tuli kännissä mökille. Mä kyl' olisin ilonen, jos se joskus tulis selvänä himaan.

Mä kaikkein mieluiten ottaisin pyöreät metallisangat, mut enhän mä tietysti saa. Enhän mä koskaan saa täsmälleen samanlaisia mitä toivoisin. Voi että kun mä saisin edes talvipökät. Nää farkut on liian lyhyetkin. Mä sain tällä viikolla mummolta villapuseron. Siinä on punaisia ja sinisiä poikkiraitoja. Sit siinä on punainen T-paidan napituslista ja vasemmalla puolelle pieni punainen tasku.

Asiasta toiseen, mä toivon, että se kukkuun sanoja olis ollu Teppo. Se on niin ihana.

Mä muuten tykkään siitä Uralin neito -laulusta, vaikka se ei olekaan pop. Tänään maantietotunnilla Annika hyräili sitä piirtäessään Ural-vuoristoa karttaansa. Annika on muuten hirmu hyvä laulaja.

Mä aion ostaa huomenna kirkonkylältä joulukortteja. Ma kai lähetän pikkujoulussa kaikille meidän luokan likoille.

Me tanssittiin voikkatunnilla tänään. Heli ja Annika härnäsivät mua sillä, että pitää seurata, kenen pojan kanssa se Tuuli muutamana vuoden päästä tanssii. Minä, Heli, Annika ja Asta nimittäin tanssittiin co-cota neljästään piirissä. Mutsi kai tulee jo. Moi!