Niin juuri, tiistai, ja mä Pölhö-Kustaa otin maanantain kirjat. Niin oli muuten moni muukin tehnyt, esimerkiksi Anni ja Liisa. No ei multa puuttunu kuin ruotsin kirja, ja olihan silloinkin Liisa kohtalotoverina.

Tää mun käsiala on kauheen huonoo, kun se aina välillä suurenee ja välillä pienenee, mut älä välitä.

Mä sain tänään kirjeet Tiinalta, Päiviltä ja Tuulalta. Pitää ruveta niille kirjoittamaan.

Sitä ennen kuitenkin vielä pari asiaa. Kun mä ja Paula juteltiin eräällä välitunnilla Hilkan ja Sirkan kanssa. Sattuipa ohi kulkemaan Jouko ja Hilkka sanoi, että "tuon kansahan se oli sillon yhesti". Ne on varmalla tarkoittanu sitä Veli-Mattia sillä, kun sehän oli tässä ennen joululomaa Joukon kanssa.

Tepolla oli uudet ku(m)pparit. Semmoiset keltaiset, joissa on nauhat. (Kupparit todellakin, hyvä kirjoitusvirhe). Kumma kun ei tänään haukkunu minua, eikä heitelly toisia likkoja lumipalloilla. Siltä oli taas leikattu tukka. Pitihän ne jouluvillat keritä! (Kun ei lampailta villoja saanu).

Mua ihmetyttää tänään, kun (meil oli tänään kertotaulukokeet) Vesa kääntyi niin minun puoleen ja kysyi niin tuttavallisesti, että "Hei Tuuli! Vippaa kynää, jos sulla on. Vaikka tussi tai joku, ihan mikä vain." Muuten, minä ja Irmeli saatiin niistä kokeista kakkonen, vaikka kaikilla muilla oli ysi tai kymppi.

Pitää nyt viimeinkin ruveta kirjeitä kirjoittamaan. Postimaksukin nousee 50 pennistä 60 penniin.

Moi, moi, moi, moi.....!