Ihmeitä:

- Löysin neliapilan.

- Pudotin rusinapaketin lattialle ja hyvän naurun sain.

- Kun makasimme ulkona viltillä ja äiti oli minuun selin, äiti yritti saada Maijan nauramaan. Sitten minä otin heinän suuhuni, ja pureksin sen aika märäksi sölssöksi. Sitten otin sen suustani ja riiputin sitä kädestäni. Siitä sain oikein kavalan kepposen. Rupesin kutittamaan sillä äidin korvantaustaa ja huusin oikein hätäisellä äänellä: "Äiti, korvassasi on sisilisko!" Äiti pomppasi ylös, kuin hänen allaan olisi ollut vieteri, joka olisi "potkaissut" hänet ylös. Äiti huusi vähintään yhtä hätäisesti kuin minä: "Mitä, missä? Ota se pois!" Minä remahdin nauramaan äänekkäästi. Silloin äiti huomasi kepposeni ja manahteli ja motkotti vähän ja paneutui viltille maata. Maijankin olin onnistunut saamaan nauramaan. Äiti ei saanut Maijaa nauramaan, mutta minä sain, jos vähänkin nykäisin äitiä.

- Isä neuvoi meille hyvän uimapaikan ison ojan eräästä kohdasta. Menin sinne äidin ja Maijan kanssa. Juoksin. Isä oli kehunut, että siinä on 50 cm vettä. Mutta kun menimme sinne, ei ojassa ollutkaan kuin 10 cm rapaista vettä. Siitä suutuin ja juoksin tupaan. Tuvassa mummo neuvoi minulle uuden uintpaikan. Juoksin sitten sinne. Äiti lähti jo pois, enkä minä kerinnyt uida ja juoksin kotiin.

- Uin korvossa.

- Juostua tuli yhteensä 886 m.

1257267308_img-d41d8cd98f00b204e9800998e