Ensin lyhyesti eilisestä: Kun Paula oli lähtenyt "toiseen päähän" (kansalaiskoulun puolelle) välitunnin lopussa niin VIII B:llä oli käsityötä ja Veli-Matti suorastaan makasi sitä seinää vasten ja katsoi tännepäin niinkuin silloin yhdesti.

Ja vielä yks juttu, kyllä me Paulan kans kauheesti naurettiin niillä neljällä, kun ne on niin kauheen hassuja. Ne on poikia ja tuntomerkit: 1. Teuvo (kulkee aamulla meidän autossa ja illalla linja-autossa). Ällöttävä rasvis se Teuvo. Tukka aina kauhessa voivuoressa ja pärstä täynnä finnejä. 2. On kai Seppo H:n veli. Kauheen lihava ja iso ja käyttää kapealahkeisia housuja ja takin vyötä tiukalla. Mä sit inhoon sellaisia vaaleanruskeita maihinnousutakkeja. Ainakin kun se tyyppi pitää inhottavasti käsiään niissä ylätaskuissa. 3. Toinen lyhyttukkainen finninaama. Käyttää kapeelahkeisia kuluneita housuja. 4. Hirmu lihava, oli joskus ennen muinoin Juusonkin kanssa. Valkoinen tukka, pitää mustan takin vyötä tiukalla, että tulee muualta pussille ja käyttää myös kapealahkeisia housuja. Eilen se Sepon veli hähätti kun me mentiin niistä ohi ja me hirnuttiin kauheesti.

Mutta hypätääs nyt tähän päivään. Mä keksin Katrille uuden nimen: Rinkulasilmä. Kyllä me hirnuttiin kauheesti sillä rinkulasilmällä (kylläkin vain takanapäin, niinkuin yleensäkin). Pitäis mennä Pirjon luo ja kysyä: Minne sinä oot sen rinkulasilmän jättänyt. Mä keksin sen siitä kun Mika härnäsi Olavia rinkulasilmällä (Olavilla oli silmän ympärys mustana).

Niin ja sitten kun mä juttelin Paulan kanssa auton odotuspaikalla niin Veli-Matti meni siitä takaa ja katsoi kun minä rupesin puhumaan Paulalle.

No, se siitä, ai niin sitten se V-M rupesi tappelemaan Arvon kanssa ja liehui siellä kuusikossa.

No se viimein siitä. Mukki. Rinkulasilmä. Kupata, kuppaa, kuppa, kupparit. Löpö. Siinä minun keksimiä sanoja.

Paulan keksimiä: Mullistaa, Paskahousut (ne neljä poikaa), rapapaska (eräs opettaja), ontto (laho ukko kävelee tietä pitkin), maailmansota (jos pari poikaa tappelee).

Muita keksintöjä: Ex-rouva K:nen (Hannun entinen tyttöystävä Lemmikki, minun keksimä), Löttäkoipi (eräs hölmönnäköinen kansalaiskoululainen, Paulan keksimä), Vajaamielinen (eräs Seppo, ei se meidänluokkalainen, vaan Katrin luokalla, minun keksimä), Joulutonttu (Hannu, Paulan keksimä), Pitko (Paavo, Paulan keksimä), Kerroshattu (erään naisopettajan hattu, Paulan, tai oikeastaan Eeva-Liisan keksimä), siinäpä niitä nyt olikin. Ja lisää keksitään koko ajan.

Ai niin, Hannu-serkku (joka on oikeastikin serkkuni), (ei tuo yllämainittu Hannu, vaan toinen henkilö, minun keksimä, Otto Mannerheim (pikkuserkkuni Otto), Paulan keksimä.

Entäs vielä eilisestä, kun me kuljettiin niiden neljän takana ja Paula sanoi että "Mentäs noiden ohi." Mä sanoi, että eikä mennä. Paula sanoi, että miten niin. Sitten mä sanoin "syleksiit niskaan" ja me alettiin hirnua. (Pst. Se ruskeatakkinen oli juuri sylkäissyt ja mä mölähdin vähän liian äänekkäästi sen syleksiit....)  Sitten Paula muutti sen "syleksiit vettä niskaan" "Vettä niskaan. Niille tyypeille pitäisi kaataa vettä niskaan. Lähtis ainakin hajut," sanoi Paula. Minä: "Mistäs sinä sen veden otat?"P: "Sieltä"  M: "Kuse jugurttipurkkiin ja kaada se sitten niiden niskaan. Ei kyllä hajut siitä parane. Taitaa vain lisääntyä." P: "Kustaan kumpikin niiden päälle kun ne kulkee ohi."

Kuule, eix olla täyshulluja! Musta ainakin joskus tuntuu! Mutta nyt järkevämpiin asioihin. Mullois vähä ostamista.

1. Piirustuslehtiö

2. Tavall. punainen tussi

3. Englannin vihko

4. Toivelauluja

5. Puhdistusmaitoa

6. Kasvovettä

7. Valkoinen vesivärinappi

8. Tummanpunaista kynsilakkaa

9. Ihokarvojenpoistoainetta

10. Sormus

Moi!

1271257553_img-d41d8cd98f00b204e9800998e