Tänä päivänä en millään malttanut olla sängyssä, vaan hyppäsin ylös jo 6.40 ja juoksin äidin luo tupaan ja kysyin: "Saanko minä tänä päivänä ne tussit?" Äiti ei vastannut mitään, vaan sanoi: "Laita vaatteet päällesi." Sitten laitoin vaatteet päälleni ja rupesimme juomaan. Äiti kahvia ja minä kaakaota. Minä kyselin koko ajan samaa asiaa, että saanko minä nyt ne tussit. Vasta lähtiessä äiti sanoi: "En tiedä, jos ne ovat yli kymmenen markan." Meidän piti kävellä Ke.....lään asti, kun meidän auto oli heidän pihassa (tietä ei oltu aurattu perille asti). Autolla ajaessaan isä huomasi Paulan, ja otti hänet kyytiin. Isä vei meidät Pö........sen talon kohdalle ja siitä kävelimme koulun pihaan. Koulussa ei tapahtunut mitään erikoista, muuta kuin että opettaja sanoi: "Huomenna alkaa hiihtoloma!" Kotiin tultuani töpötti kynäpurkissani paperitukku. Kun avasin sen, niin sen sisässä oli kotelo jossa oli neljä tussia, musta, vihreä, sininen ja punainen. Äiti oli tuonut: Itselleen: mekkokankaan, hammaskittiä ja ruokaa. Maijalle: Liituvärit ja karamellipaketin. Minulle: Tussit, villatakkilangat ja karamellipaketin.

Muuten koulumatkalta: Kuljin Helmi K:n kanssa (50 v.) Hän kysyi: "Joko teille tulee hiihtoloma?" Minä sanoin: "Jo." Siten aloin jäädä jälkeen hänestä. Helmi huutaa huikkasi minulle: "Tulehan tänne Tuuli!" Minä menin, ja hän antoi minulle 2 piparkakkua ja itse otti yhden. Sitten hän sanoi: " Syömmekö nämä tässä seisten vai rupeammeko lumihankeen maahan. Eikö olisi paras että me vain kävelisimme."

1257267077_img-d41d8cd98f00b204e9800998e