Kirjavaa päivää!

Hei! Oli hauska aamupäivä koulussa.

- Aamulla meinasimme kuolla (Erjan kanssa) nauruun.

- Koulussa luokka oli kasvioppitunnilla vitsikäs, puhumattakaan opettajasta.

- Tunnin alussa ennen opettajan tuloa tuli muutamia Erjan luokan poikia meidän luokkaan. Eräällä heistä oli puukko. Hänen nimeään en tiedä, se saattaa olla Kari. Hän avasi sen puisen kannen, joka on pulpetissa kynien suojana. Tökitti ensin puukolla siihen ja sitten otti ruskean värikynän ja sanoi: "Minä teroitan tämän kynän. Saako terottaa?" Minä sanoin että saa. Sitten hän meni terottamaan roskakorin luo, eikä tiputtanut edes yhtä roskaa lattialle. Sitten hän toi kynän takaisin ja sanoi: "Tässä on neitille teroitettu kynä." Hymyilin ja arvelin että onpas kohteliasta poikaa.

- Heikki karjui jotain. Mitä lie karjunut. Liekö kateudesta karjunut kun se poika teroitti kynäni.

- Sitten. Voikkatunnilla opettaja otti voimistelupukurahat. Rupesin repäisemään pakettia auki, kun rahat olivat paperiin käärittynä. Ja repäisin mukana myös viisimarkkaisen. Olin pyörtyä kun huomasin sen. Sanoin opettajalle että en muistanut tuoda rahoja.

- Kotimatkalla hautasin revenneen viisimarkkaisen maahan tien viereen. Olin niin tyhmä, että lulin rahan olevan arvoton, kun se repesi.

- Kotona kerroin jutun äidille, eikä hän ollut vihainen ollenkaan. vaan sanoi: "Voihan sen paikata."

- Kävin hakemassa rahan maasta.

- Äiti teki minulle muodikkaan kaulapannan. Se on niin kaunis, että en osaa piirtää sitä.