Kun äsken meikkasin, niin mä olin ihan melkein Heini Wathénin näköinen. Kun tuli ostettua vaalea puuteri ja kynsilakanpoistoaine. Käytin äsken meikatessani näitä aineita: puuteria, ruskeaa ripsiväriä, vihreää luomiväriä, ihovoidetta ja lilahtavaa huulipunaani. Ja sitten lätkäsin mutsin vaalean peruukin päähäni. En itsekään usko, miten kaunis mä olin. Melkein yhtä kaunis kuin Heini Wathén tai Pirjo Laitila. Mä kyllä kasvatan pitkän tukan ihan tosissani. Se tekee minut ihan Maritta M.:n näköiseksi, joka on kauneusihanteeni (jos tytöistä otetaan) Tuula R:n rinnalla. Mä meikkaan joskus samalla tavoin ja valokuvaan ja lähetän sen kuvan sitten kirjeystävälle (kun joskus saan sen). Mulle tulee muuten Hertta-Tuulia, joko mä oon kertonu sen? Nasta lehti. Sarjakuvia, pop-laulajien kuvia, juoruja, novelleja, kauneudenhoito-ohjeita, ottaa aivoon -palsta, yms. Hertta tulee kerran kuukaudessa ja maksaa 14 mk jos tilaa koko vuodeksi. Aika halpa.

Minä olen purkanut sen liivin jo kokonaan. Tein sen tänään. Aloittais mutsi nopeasti sen viltsun neulomisen. Sitten mäkin sitä osaisin jatkaa.

Ensi maanantaina, kun on vapari, aion ostaa vaaleaa värivoidetta ja sinistä tai mustaa ripsiväriäkin jos saan rahaa. Toivotaan että saan.

Mutsi ja fatsi kerää sieniä. Aikovat kerätä viiskytä sangollista, että saavat satasen, kun myyvät ne.

Muuten, musta tuntuu, että Teppo oli aluks pihkassa Irmeliin, mutta kun mä päätin, että mun on saatava se, niin mä sain sen. Keinoja kun kato on.

Mua huvittaa, kun eräässä laulussa on: "Vien jotakin mun, johonkin sun, ja punastun" Tajuut kai mitä toi tarkottaa. Ja sitten toisessa laulussa "Sä aattelet na-na-na-naa, kenties, mä myös ja kerran vielä naa-na-naa kuin ennenkin."

Silloin kerran kun Teppo potkaisi mun jalkaan, se koskeminen tuntui aivan ihanalta, vaikka teki kipeää. Ja sitä paitsi: rakkaudestahan se hevonenkin potkaisee.