Kyllä lauantaina oli kovat juhlat. Vesa ja Olli kun tulivat mummolasta meille, meillä kylvettiin ja sitten lähettiin Vesan autolla mummolaan. Kyllä oli hauska matka. Vesa oli ihan humalassa. Porukka joi kaljaa ja vodkaa. Minä join kolmoskaljaa, kun viinakset on niin yökyn väkeviä. Siinä sitten, varsinkin loppumatkasta varsinkin, laulettiin ja naurettiin. Vesa sanoi minua mukavaksi ihmiseksi. Imartelevaa... olinhan minä kyllä aika puhelias. Kukapa ei olisi parin pullon jälkeen.

Sen sijaan Olli, joka ajoi autoa, ei ollut juonut yhtään, ja oli ihan hiljaa koko ajan. Ja hitaasti ajoi. Tuntui niin pitkältä se matka vai liekö kaljasta johtunut sekin.

Perillä sitten haastateltiin mummoa ja ukkia Vesan kanssa. Kyllä sai nauraa sinä iltana. Minä hoitelin koneita ja Vesa kyseli mikin kanssa. Harvinaisen mukava ilta. Siellä juotiin kahvit ja mentiin sitten nauhoittamaan Ollin kanssa vintille. Reijokin tuli mukaan. Mä kun sain 5 mk (ja 1 mk riksaa) Vesalta, et nauhoittaisin yhen kasetin täyteen. Eihän se täyteen tullu.

Ennen nauhoittamista me kuitenkin tirkistettiin isoa ampiaispesää, joka oli ylhäällä katossa, ulkovintissä. Olli nosti minut ylös. Sitten otin kattopalkista kiinni ja näin pesän, jonka halkaisija oli varmaan yli 50 cm. En oo kyllä ennen niin suurta ampiaispesää nähnyt.

Sitten kun oli nauhoitettu eräs ohjelma ruvettiin nukkumaan. Mä nukuin Kristiinan vieressä ja se kun heilui ja hytkyi siinä. Se teki aika pitkään sillä tavalla ja sitten meni ulos. Ei se enää takas tultuaan hytkynyt eikä nykiytynyt sillä tavalla. Eikä pitkään kulunu, taisin jo nukahtaakin, niin jo Vesa oli menossa pihalle päin ja sanoi lähtevänsä viinan hakuun. Ja mitä kaikkea lie höpissytkään. Mummo juoksi itkien ja huutaen perään: "Elä lähe autolla, elä lähe!" Sitten Vesakin itkien alkoi mutista jotain, ja mä ensin luulin että se piloillaan matkii. Mutta ei. Se vaan jatkui se itkeminen ja sitten mummo haki äidin joka vei Vesan ylös nukkumaan.

Sen jälkeen mä nukuin ainakin, ja näin unta, että join monta lasia maitoa. Kyllä maistui omituiselle. Sitten heräsin siihen kun Olli juoksi itkien alas vintiltä. Vesa oli kuulemma sanonut heittävänsä Ollin ulos ikkunasta. Olli itki vielä enemmän kuin Vesa ja sen jälkeen mä en enää tienny, mihin Olli meni. Mä nukuin. No, aamulla oli taas kaikki hyvin.

Mutta nyt kyllä hypätään tähän päivään. Me kuletaankin nykyään linja-autossa. Siinä tavallisessa kouluautossa niinkuin ennen muinoin.

Paulan kanssa naurettiin älyttömästi sillä rokkaavalla rottelolla, Mutaselle keksittiin uusi nimi: rokkaava gorilla, joka tanssii tangoa.

Anssilla on nyt pyörä. Mä näin kun se oli pyörätelineen luona pumppaamassa ilmaa pyörän renkaaseen.

Mä kuulin Paulan luona tänään Alice Cooperin "Billion dollar babies." Aika hyvä.