Mä sain tänään Ullalta kirjeen.

Mä oon Oinas, tiedäthän sä, ja uusimmassa Hertassa oli kauheen osuva horoskooppi: Rakkautta ensi silmäyksellä. Olet syttynyt ensi silmäyksellä tavattuasi erään uuden henkilön. Kohtaat kuitenkin tiettyä vastarintaa, vaikka tiedät, että kyseinen henkilö ei ole suinkaan välinpitämätön suhteesi. Ehkä mustasukkainen ystäväsi on pannut näppinsä peliin? Jos olet varma omista tunteistasi, sinun pitää pystyä murtamaan vastarinta. Teini-ikäiset oinaat ovat nyt vaikeita sekä itseään että ympäristöään kohtaan. Heidän on ymmärrettävä, ettei kukaan pysty täyttämään niitä suhteettomia vaatimuksia, jotka he asettavat itselleen ja toisille. Etenkin tuo alku on osuva.

Mä menin tänään rokotettavaksi sairaalaan sitä englantilaista influenssaa vastaan koulun jälkeen. Kuljin ensin yksin, mutta sitten sain toveriksi Tuijan ja III A:laisen Raijan. Sitten he kääntyivät kotiinsa ja mä menin Halttuseen ostamaan suklaata. Sitten menin kirjakauppaan ja ostin punaisen paksun tussin (80 p.) ja Suosikin. Sitten menin baariin istumaan. Äitikin tuli ja sitten mentiin ottamaan se rokotus ja käytiin samalla katsomassa isää joka on sen iskiaksen takia sairaalassa. Ei hän näyttänyt ollenkaan sairaalta. Sitten menimme viiden autossa kotiin. Postissa oli Herttakin ja kirje Ullalta.

Entäs se uusi oppilas, Pentti, tuijotti minua ystävällisen näköisenä. Hän ei varmaankaan ole sellainen, joka haukkuu toisia. Ei hänen kaverinsakaan, Rauno ole haukkujatyyppinen.

Veli-Matista en tiedä, se saattaa olla haukkujatyyppiä. Tänään mä olin törmätä siihen käytävällä, toisen kerran se kulki ohi ja mä en huomannukkaan sitä. Entäs sitten kun niillä sattui olemaan yhtä aikaa lutiksella tunti kuin meillä. V-M heitti lumipallon minuun päin, mutta se lensi Irmelin viereen (joka kulki n. 5 m. mun takana). Joku sen kavereista huusi, että heitä pitelmmälle tai heitä kovemmin, jotakin sinne päin. Ja sitten kun mentiin sisälle, niin V-M kyttäsi koko ajan siinä oven vieressä kun minä menin luokkaan. Tänään mä en töllöttänyt sitä ollenkaan. Mitä nyt joskus vilkaisin niinkuin muitakin vastaantulijoita vilkaistaan.

Teppokin tölläsi mua kirjastossa (mä olin siellä väärällä vuorolla). Kumma kun ei menny kielimään, katto vain ystävällisen näköisenä.