Minä, Irmeli, Anja ja Asta olimme alakerran ilmoitustaulun luona. Teppo kulki siitä ohi ja minä ja Asta tuijotimme häntä. Teppo vain katsoi maahan ja hymyili kävellessään. Tepolla on uusi kassi. Paljon kivamman näköinen kuin se musta. Väreinä siinä uudessa ovat vaalean- ja tummanpunainen.

Emmalla oli huulipuna! En olisi uskonut! Mistäköhän hän on sen saanut?

Kun Ritva piteli linja autossa penkistä kiinni, kaksi poikaa, se Juuson näköinen ja vaaleatukkainen apukoululainen nipistelivät Ritvan kättä. Kyllä minua, Ritvaa, Erjaa, Hilkkaa, Leilaa ja Liisaa nauratti. Sitten (istuin niiden poikien takana) vaaleatukkainen sanoi: Kato! Takana! Ja kummatkin vilkuilivat minua ja Pirjo K:ta ja hymyilivät. Hyvä kun en ruvennut ääneen nauramaan.

Tänään sain serkultani Mirjalta (nimi muutettu) kirjeen: "Hei Tuuli! Mitä sinulle kuuluu? Oletko sinä hiihtänyt paljon? Minä käyn luistelemassa. Olin hiihtolomalla maalla hiihtämässä. Oletko ollut terveenä? Minä olen ollut terveenä. Onko koulunkäynti sujunut hyvin? Tule käymään täällä pääsiäisenä. Onko Maija jo koulussa? Paljon terveisiä Tuulille ja Maijalle ja mummolle ja Pirkko-tädille ja Simo-sedälle (vanhempani, nimet muutettu). Terveisin Mirja."

Moi!