Tänään oli kiva päivä, kun isän serkun vaimo Sirkku ja hänen poikansa Juha ja tytär Marja sekä heidän naapurinsa, eräs Aino-rouva ja hänen poikansa Risto tulivat käymään meille.

Mä luulin ensin, että ne on sellasii koviksii, mut eihän ne sitten ollukkaa. Pojatkin oli niin kohteliaita ja huumorintajuisia.

Kun muut oli kahvilla, niin mä aloin heittää tikkaa. Vähän ajan perästä Marja, Juha ja Risto tulivat sinne.

Kyllä mä Juhalla nauroin, kun se matki isäänsä, miten se heittää tikkaa.

Ja se Risto sanoi kerran olevansa hirveen lihava. Ja melkein aina se antoi mulle tikat valmiiksi vaikka mä olisin ne itteki saanu.

Mä itse olin kyllä aikamoinen tökerö, mutta kyllä mä sitten jonkun sanan sain suustani.

Vain kyllä mä ihmettelin, miten mulla niin hyvin sattu, 26 pistettä tikanheitossa silloin, kun oli ne vierrat. Se on mun tämän kesäinen ennätys. Pojat tietysti yltyivät kehumaan, että tämähän on mestariheittäjä.

Paula oli kuulemma kirjoittanut mulle, mutta isänsä oli unohtanut ottaa sen kirjeen mukaan.

Mä sain Tiinalta kortin. Se kirjoitti, että "ooksä suuttunu" ja käski kirjoittamaan. Mut miten mä voin kirjoittaa, ku mä poltin kaikki sen kirjeet, enkä muista osotetta?