No nyt se alkoi! Älä kysy mikä. Meidän luokalle tuli aika monta uutta (luokallejääneitä). Erja, Leila, Jaakko, Tapio, Hannu, Ensio. Inhottavia tyyppejä. Paitsi nyt Erja on kivempi tällä hetkellä. Sit meiä luokalta on lähteny pois hirveen monta: Anna, Pali, Anja, Asta, Olavi. Ei tullu C-luokkaa. On kestettävä tämäkin vuosi Anttia, Päiviä, Jukkaa ja Pirkkoa ja niitä uusia, jotka ovat puolta inhottavampia. Jukka ei ollu koulussa, mutta se tulee kai vielä kuitenkin. Samoin Ilkka. Ai niin, Penttikään ei tuu enää. Ja onneks ei sentään tarvii enää kärsiä Palista.

Että pitikin sattua ällöt luokkatoverit. Palihan oli pyhäkoululainen näihin verrattuna. Kumma on se että tavallisesti röyhkeet tyypit jää luokalleen ja kiltit pääsevät luokaltaan. Mutta pitää jotenkin yrittää oppia, ilkioitten rämpätyksistä huolimatta.

Uusia opettajiakin oln tullu kouluun. Joku Martomaa (joka ei opeta meille mitään), rouva Kettunen, sitten vielä yks tuntematon ämmä ja yks ukko. Kukkosta ei oo, eikä tarvii. Siihenkin kyllästyi. Nyt meille opettaa Tore matikkaa ja Ahvenniemi bioskaa ja manttua. Englantia opettaa edelleenkin vanha tuttu Lehtiniemi ja piirustusta Nikke. Kettusen ämmä opettaa voikkaa ja ussaa. Kukahan meille tulee opettaan suomea? Tulispa Pyykkö, tulispa! Kiltti kulta Pyykkö, tule! Meidän luokkikseks tuli muuten Saara. Kiva kun tuli Saara eikä se yks Kettunen. Saara ainakin osaa pitää kurin.

Ilu on nyt kansiksessa. Se on leikkuuttanu tukkaansa. (Yltää kyl vieläki olkapäille). Ja jakauskin on nyt sivulla. Ilu sattu just tölläämään tänne päin kun se tuli kotitalousluokasta ja mä sanoin Paulalle: Lähetään tästä jonnekkii! Ilu on kyl hyvännäkönen enkä mä tiedä, kummasta mä tykkään enemmän, Ilusta vai Anssista. Anssi ei viittiny vilkasta tänne päin. Käveli vain sen yhen Aimon kanssa.

Aune oli hölmömmän näköinen kuin mä muistinkaan. En muistanukkaa, et se on niin mustaihoinen. Ja tukan vaan kiskoo itsepäisesti taaksepäin, vaikka se olisi 10000 kertaa paremman näköinen irti. Ei vaihdettu Aunen kanssa sanaakaan.

Erja ja Paula eivät näytä olevan parhaissa väleissä. Taksiin mentäessä Paula sanoi Erjalle: Mennään me, Erja eteen! Erja: Ei kun minä menen taakse. Ja sitten Erja vähän ajan päästä Päiville: Päivi hei, mennään me kahdestaan eteen! Erja siis ei halunnut Paulan kanssa mennä. Matti ja Pertti ne sitten kuitenkin menivät loppujen lopuksi sinne etupenkille.

Sitten kun Paula kysyi Erjalta: Kuka teiän luokanvalvoja on? (vaikka tiesi varmasti, että mä ja Erja ollaan nyt samalla luokalla ja mä olin jo monta kertaa sanonu että Saara). Erja sanoi: Enkö tuota oo jo moneen kertaan sanonu? Minä sanoin sitten: Sama kuin minunkin. Erja nauroi. Minä hymyilin. Paula pysyi vakavana.