Tänään mummo lähti kirkonkylälle ja mä jäin yksin kotimökille. Mä pesin kouluun pantavia kuteita ja just kun olin saanu ne kuivamaan ja rupesin lukemaan niin Paula tuli. Me suunniteltiin ensi sunnuntaisia juhlia (kesäloman lopettajaisia) ja muisteltiin menneitä. Multa oli sekin juttu unohtunu, kun me käveltiin välkkärillä se tavallinen reitti ja siellä oli maassa alaston, särkynyt nukke tien vieressä. Mä silloin sanoin, että joku on sen raiskannu. Kyllä nauratti.

Mutta eräs asia minua melkein itkettää. Nimittäin uusimmassa Suosikissa on sellainen uutinen, että Sladen rumpali Don Powell on sairaalassa kriittisessä tilassa. Se oli loukkaantunu auto-onnettomuudessa ja tyttöystävä oli kuollu. Jos Don ei selviä siitä, niin joku Frank tulee soittamaan Donin paikalle. Kunpa Don ei kuolisi! Se on niin ihana.

Eilen me ois käyty Joensuussa, mutta äiti oli niin sairas, ettei olis voinu ajaa niin pitkää matkaa autolla. Se kävi lääkärissä aamupäivällä. Sillä on joku haava tai sellainen kohdussa (muistuu mieleen koulusta viimevuotinen Merjan ratkutus: Kohtuun koskoo) mutta eihän se tietysti ole leikin asia vaikka sairaus onkin sellaisessa paikassa.

Kunpa mä saisinkin ne Uimaharjussa näkemäni housut. Ne on niin ihanat, kivan malliset.

Isä on ollu koko tän viikon humalassa. Se on niin inhottava humalassa, puhuu ihan hölmöjä. Tänään se onneks meni töihin.

Mä sain eilen Eevalta kirjeen. Se kysy, että minkä nimisestä pojasta sä tykkäät. Mä sivuutin kysymyksen ja kirjoitin muista asioista. Kun mä en edes tiedä sen pojan nimeä, josta tykkään.

Kyllä mulla oli vaikeet menskut. Mä olin kauheen väsynyt ja koski ihan älyttömästi. Menin illalla jo kaheksalta nukkumaan ja yöllä koski kahta kauheemmin. Mun täyty lähtee ettiin lääkettä yöllä, mutta mitään ei löytyny. Mutta se käveleminenkin helpotti. Mun ei olisi pitänyt illalla uida eikä heittää tikkaa.

Paula sano, että Aune suuttuu hirveen helposti. Tuulakaan ei saisi Aunen mielestä olla Paulan kanssa. Paula sano vielä, että mahtaa tulla ens vuonna riitaa Aunen kanssa. Voi tullakin, jos Aune haluis olla esmes mun kans ja Paula myös. Mä ainakin olisin Paulan kans mieluummin, vaikka Aune onkin kiva. Aina kannattaa olla uskollinen vanhalle ystävälle. Mutta saattaahan olla, että me Aunen kanssa ei ollakaan niin hyviä ystäviä. Ei pidä odottaa liikoja.

Tulee muuten aika paljon uusia oppilaita autoomme meidän kylältä. Pirjo V., Aune, Katrin pikkusisko, Kaisa S., Jukka M. ja Antti R.

Askarruttaa tuo Aune. Vaikka olivathan nuo Irma ja Eila kansakoulussa hirveen inhottavia, ja nyt ne on ihan tavallisia ja ystävällisiä.