Olin mummolassa viikon. Siellä oli mukavaa. Eräänäkin aamuna, kun minä ja serkut Lenita, Senja ja Jenna nukuimme mummon ja ukin sängyssä neljästään, Reijo tuli herättämään meidät. Karjui ja veti peiton meidän päältä (Kaikenlaista hupsua. Tai oikeastaan olen ylpeä hänestä). Se minua kyllä eniten nauratti, kun Reijo sanoi: "Kas, Jennakin heräsi - oitis!" Jännästi sanoi sen oitis. Sitten hän kutitti minun jalkapohjia ja sanoi: "Se joka kutitti jalkapohjia, naurakoon!" Senja sanoi: "Sinähän noita kutitit, naura!" Sitten viimein pukeuduimme ja menimme tupaan. Senja tiskasi astioita, Reijo istui pöydän toisella puolella ja Lenita ja minä toisella. Sitten Terttu-täti tuli sisälle tupaan taluttaen itkevää Henriä. (He nukkuivat teltassa). Hän sanoi: "Saakelin pölökkerö! Sinäkö herätit pennut?" Ja Reijo sai haukkumiset.

Sitten eilisiltana, kun mutsi tuli mua hakemaan, pelasimme seiskaa, Reijo, minä, Senja ja Lenita. Reijo voitti. Lenita sai yhden kerran remmiä, minä kolme. Reijo kun huiteli meitä takamuksille. (Ei kovasti).

Mutta kaikkein hauskinta oli se, kun menimme Lenitan kanssa Senjan luo yöksi. Vasta silloin minulle valkeni, että Ari R. on minulle kolmas serkku. Niinkuin Lenitallekin. Ja Senjalle tietysti.

Samana iltana, kun menimme Senjan luo yöksi, kävimme myös ongella. Minua huvitti pieni Liisu, kun hän laittoi pienen oksan vavaksi, narun siimaksi ja lakan syötiksi. Kun lakka ei painunut pohjaan, hän pani onkeen ison oksankarahkan. Kerran Senjan onki tarttui lumpeeseen ja minä ja Senja kävimme veneellä soutamassa sen pois. Vaikka vene oli täynnä vettä, saimme onneksi sen pois. Kiva veneretki, vaikka vene ei meinannutkaan osua oikeaan paikkaan. Ihan on ikävä sinne mummolaan. Ensi kesänä menen sinne varmasti.