Tänään ne (mutsi, faija ja mummo) olivat Joensuussa. Mä sain sen puskan. Se on ruskea-valkearistikoinen paitapusero. Siinä on helma niinkuin miesten paidassa, mutta napit naisten puolella.

Mä muuten jo vihaan tätä reunakoristetta. Varsinkin tota vihreätä nauhaa. Sitä kun ei olis. Mä olen kyllästyny koko tähän päiväkirjaan. Kansineen päivineen. Tapahtuis joskus jotain jänskiä, repäisevää, joka muuttais koko elämäntyylin.

Tänään muuten jouduin taululle suomentunnilla. Oli lauseiden jäsennystä. Ku kahen sanan pääsanaksi tuli pidän niin siinä taulussa luki pidän pidän. Jukka sanoi "Pidän pidän" ja Pasi "pidänhän minä!" Outoja. Minua nauratti. Mistä lie pitäneet.

Muuten se reilun ristikoinen pusero tekee minusta jotenkin semmoisen rohkean näköisen, en näytä ainakaan nynnyltä. Mutta se pusero tekee myös nenäni tummemman näköiseksi, niin että parasta ostaa puuteria tai vaaleaa värivoidetta, ennenkuin panee sen kouluun. Tulikohan nyt kaikki kerrottua? No, toivottavasti. Måi!