Kerron taas eilisestä. Menin Katrin kanssa uimaan meiltä. Silloin tuli kansakoulun pihalta (piirustuksen opettaja) M:nen. Hän ajoi autollaan eukkonsa vieressään. Kun M:nen hymyili mulle ja nosti kättään sen akka katsoi kuin olis tahtonut murhata mut. Kamalan mustasukkainen akka.

Katrin kanssa oli kiva uida. Uinnin jälkeen menimme Katrin luo, hain sieltä 2 lainakirjaa, Gulla torpan prinsessa ja Tiina aloittaa oppikoulun. Mä kävin sieltä myös papru-nuken Tuula Rosenquistin ja sitten Katrin luona tekemiämme tyttö-paperinukkeja. Mä tingin Katrilta yhden hänen tekemänsä paprun. Se oli Jarkon näköinen, siksi mä halusin sen.

Mutta ennen kuin menimme uimaan, leikimme navetassa semmoista, että Katri oli Jennie ja minä May ja asuimme vasikoiden karsinoissa. Mua nauratti, kun Katri sano: "Hei May! lähdetään käymään sikalassa." ja sitten "puu, puumpi, puin" ja sitten "Helisöökö sulla kus piässä?" "Ei" "Sinä oot sitten täys kuspiä" En ole nyt pitkiin aikoihin nauranut niin paljon kuin sinä iltana.

Nyt minä olen lukenut ne kirjat, hurjan hyviä. Tiinassa oli hyvä juttu se, kun Juha opetteli polttamaan tupakkaa, ja Gullassa se, kun Johannis sanoi Gullalle: "Minä tykkään sinusta," sanoi Johannis, "ihankuin sydämeen koskisi". Niin paljon minäkin tykkään eräästä... Moi!