Nyt on hiihtoloma. Mä en päässytkään sinne Riihimäelle, kun mutsilla ja faijalla ei ollut rahaa. Mä kuulin tänä iltana kummallisen jutun. Oli puhe eräällä toisella kylällä asuvasta I:n suvusta. He höpöttivät jotain lehmistä ja vasikoista ja (isä tai äiti) sanoi jotain että samalla käytiin K:sessa. Se saattaa olla Tepon koti, kun  linja-auto, jossa Teppo kulkee menee just sille kylälle. Sittenhän ne tuntevatkin Tepon mutsin ja faijan. Olisin halunnut kysyä jutusta enemmänkin, mutta arvelin, että he rupeavat heti epäilemään jotain, jos mä hyvin paljo kyselen.

En ole tainnutkaan kertoa erästä tapausta. Olimme päässeet joulun aikaan luokista, oli joulujuhla. Meillä oli pari tuntia vapaata. Odotin ulkona Irmeliä. Sitten Teppo tuli lutikselle ja puheli siinä Jukka T:n kanssa. Tuijotin Teppoa suorastaan hävyttömästi tietääkseni onko hänellä ruskeat vai mustat silmät (ne olivat tumman ruskeat). Katseemme kohtasivat ja tuijotimme toisiamme hetken. Sitten Teppo käänsi katseensa II A.-luokan seinään ja minä katsoin II B ja II C-luokan ovea, tulisiko Irmeli. Minusta tuntuu, että hän tajusi sen että "I love him" vasta nyt ja oli vähän hämillään siitä. Nyt hän joskus hymyilee minulle ja katsoo silmiin. Minusta hän on kiva.

Kerran Jukka P. nojasi minun olkapäähän samalla tavalla kuin kerran Tepon olkapäähän. Minua nauratti hirveästi. Onneksi JP ei huomannut sitä. Moi! Ai niin. Salainen suunnitelmani on tämä: Kirjoitan kirjeenvaihtoilmoituksen Tuulia-lehteen, panen markan kirjekuoreen ja varastan mutsilta tai mummolta postimerkkejä. Toivottavasti saan kirjetoverin. Moi!