Tänäänkin oli aika kiva päivä. Etenkin kun oli joku palokunnan esitys. Menimme kolmanneksi viimeisellä tunnilla juhlasaliin, jossa joku palomies puhui. Me Paulan kanssa menimme lattialle istumaan (taakse) kun ei ollu tuoleja, ja kukapas muu sattui ihan meidän taakse, ellei Teppo kavereineen. Olipas hauskaa.

Me ei nähty mitään Paulan kanssa ja me keksittiin vaikka mitä ja kikatettiin ihan kauheasti. Mitähän se Teppo on arvellu kun näki meidän hirnuvan, mä ja Paula tehtiin kaikenlaisia välihuomautuksia palomiehen puheeseen (ei ääneen) ja naurettiin Seijalla, joka istui jalkojensa päällä meidän edessä. Sitten vähän ajan kuluttua Seija kääntyi meihin päin ja sanoi semmoisen vitsin, että (opettaja) Hartikaisen luona seisoo tyttöjä. Minua rupesi samassa naurattamaan ja Seija luuli, että minä nauran sillä hänen vitsillään. Paulakin pällisteli siinä ja sanoi, että mitä nauramista tuossa nyt on. Seija yritti selittää oikein Paulalle, että etkö sinä nyt ymmärrä! Pirkkokin istui siinä lähellä ja kutsui niin: "Teppo, teppo!" ja Teppo vastasi siihen jotakin ihanalla matalalla äänellään. Mutta sitten Pirkko söi Kalifax-pastilleja yhdessä Joukon kanssa ja veti hatun Tuomon päästä eikä antanut sitä takaisin, ennenkuin sitten käytävässä. Mä en katsonu kuin yhden kerran Tepon kasvoja ja silloinkin hänen kaunismuotoista leukaansa ja suutansa.

Äkkiä tuli matematiikan opettajan pieni tyttö itkien sinne juhlasaliin ja kaikki kääntyivät katsomaan häntä. Rehtori sanoi lapsukaiselle, että isi on tuolla ja matematiikan opettaja tuli ja vei itkevän lapsensa pois.

Kerran Seija silitti minun uutta talvikenkää ja minä sanoin Paulalle, että mitähän tuokin tuossa tuota kenkää kopeloipi. Paula nauroi ja Seijakin hymyili. Kyllä oli sitten hauskaa!

Tänään me tanssittiin voikkatunnilla ja luokkiksella. Siis kahdella ensimmäisellä. Oli hauskaa. Poikia näytti kyllä enemmän kiinnostavan ulkona tapahtuva jalkapallo-ottelu. Mä tanssin kaikki rock-kappaleet. Luokkiksel tuli hyviä biisejä Merjan mankalta. mm. Poppa Joe, Lady in Black, Co-co, Funny-funny... yms. jytää musaakin tuli purkan lisäksi jonkun verran.

Vipo tunnilla meillä oli vapaata, mutta mä jäin kattoon sitä palokunnan toista esitystä ulkona. Sielläkin oli hauskaa. Mä olin Katrin ja Hilkan kans. Oli hirmu kivaa, kun Katri ja Hilkka nostivat aina minua ja Annia ylös, kun me ei nähty oikein kunnolla sieltä toisten takaa, kun kaikki olivat piirissä ja piirin keskellä oli nuotio. Esittelivät erilaisia sammutustapoja. Vaahtosammutus oli jännää, kun se tuli ihan humisi. Sitten oli jauhosammutus, jossa putkesta tuli valkoista jauhoa. Se sammuttikin nopeasti. Joku huudahtikin: "Tuohan on perunajauhoa!" ja kaikki röhähtivät nauramaan. Sitten oli kolmaskin sammutustapa josta räiskyi kauheasti katsojien päälle. Kyllä piiri äkkiä suureni! Teppo oli jännän näköinen kun se katsoi hymyillen ja ruskeat silmät kiiluen sitä tulta. Mainaakohan se "isona" palomieheksi! Kas, siinäpä oikea "liekkien sankari" No Moicca! Pitää ruveta kirjoittamaan Tuulalle.