Tänään laulutunnin alussa Irmeli ja Seija lukivat eräästä pulpetista "Teppo K." Irmeli sanoi: "Tunnetko sinä tuon Tepon?" Seija sanoi: "Tunnen. Se on hirveen mukava." Joo, kyllähän mä ne mukavuudet tiedän. Kumma, kun kaikki sanovat Teppoa mukavaksi ja kaikki tuntevat hänet. (Vihaan Irmeliä ja Seijaa). Kun olin alakerran ilmoitustaulun luona, (Mutsi hyökkäsi taas tänne. Haluaisin murhata hänet). Teppo härnäsi erästä poikaa ja sanoi dere dere (vai oliko se kärä kärä tai kere kere) Minä en kyllä moista ole ennen kuullut.

Eräällä välitunnilla puhuimme Ellin, Airin, Päivin ja Tuijan kanssa rotuerottelusta. Elli sanoi että hän ei voisi mennä "neekerin" eikä mustalaisen kanssa naimisiin. Minusta mustalaispojat ovat komeita. Niin tumma tukka ja tummanruskeat silmät. Tässä vähän huvittavia osia keskustelustamme. Tuija: "Sikshän ne mustalaiset varastaa esimerkiksi ompun torilta, kun niillä ei ole mitään syötävää". Elli ja minä: Hahhahah! Tuija: "Mitä ne sitten muka söisi" Elli: "Nuppineulan päitä. Hahhahhah!" Minä ja Elli nauroimme ihan samalla asialla. Naurettiin me muullakin. Et usko, miten meillä oli hauska keskustelu.

Huomenna meillä on muuten luokkis. Saa nähdä, tuleeko siitä kiva.

Eräässä lehdessä oli, että oinastytön onnenpäiviä ovat tiistai ja kuukausien yhdeksännet päivät.

Saisinpa jonkun pitkätukkaisen ja helkkarin hyvännäköisen kundin (tai vaikka tavallisenkin näköisen) kirjekaveriksi. Ja sitten jonkun ymmärtäväisen, kaikesta hauskasta ja jännästä kiinnostuneen kiltsin. Tytön tulee myös olla suunnilleen minun pituiseni. Poika saa olla hiukan pitempi.

Seija on inhottava, kun se vie aina multa kaikki likkakaverit. Ensin Erjan ja nyt Irmelin. Erjan olen sentään onneksi saanut puoliksi takaisin.