Kerron tänään eilisestäkin, kun en eilen ehtinyt. Eilen oli syntymäpäiväni. Minua onnittelivat Irmeli, Pirjo L., Terttu, Katri ja Paula. Kun tulin koulusta kotiin, Paula ja Katri odottivat minua Paulan kodin tienhaarassa ja menimme kolmestaan meille. Menomatkalla Paula keksi sellaisen sadun, että tyttö varastaa korin, jossa luulee olevan pääsiäismunia ja kori onkin täynnä ukkojen vehkeitä ja toinen kori akkojen värkkejä. Kolmannessa korissa on kuulemma ehkäisyvälineitä. Minä kysyin, että keneltä te ne vehkeet leikkaisitte, niin Paula sanoi, että kaikilta ukoilta ja kaikilta kylän koirilta ja kissoilta. Ukkokissoilta nimittäin. Nauroimme mahdottomasti kaikki kolme.

Kotona meillä he antoivat lahjat minulle. Paulalta sain vihkon, Leijona-pastilleja, Kalifax-pastilleja ja 2 chicagopurkkaa. Katrilta sain kauniita nenäliinoja, hirmu ison suklaalevyn ja kiiltokuvia 3 kpl. (mä kun oon sellainen luettelija, vai mitä?) Meillä me päätettiin, että me lähdemme tyttökerhoon Katrin kanssa ja minä menen sitten Katrin luo yöksi. Kyllä pääsin sinne helpolla. Meille tuli niin kiire tyttökerhoon, että piti juosta. Olimme 5 min myöhässä mutta ei se mitään. Tyttökerhon jälkeen menimme Katrin luo ja olimme siellä kaikkea hauskaa. Sain nukkua Katrin isosiskon sängyssä, missä lie ollut itse. Se eilinen kuuluu kyllä elämäni hauskimpiin päiviin. Sain Katrilta kivoja iskelmiä, kun Katrikin rupesi keräämään iskelmiä.

Olin yhäällä Irmelin kanssa, ja kun ope tuli , hän menikin kansalaiskoulun oven kautta, Irmeli hänen vierellään ja minä Irmelin perässä. Teppo oli siinä kulmalla ja hänen vieressään oli jonkun kaatunut kenkä. Teppo seisoi minuun päin ja katseli minua niin houkuttelevasti että kuljin uhalla hänen läheltään (en nyt niin hirveän läheltä) ja harppasin kengän yli. Kun I A:n pojilla oli tunti yläkerrassa, he huusivat sen mustalaisopettajan perään "tumma ja tulinen" ja nauroivat. Minä ja Irmeli kuljimme vielä sen opettajan perässä ja meitä rupesi hirveästi naurattamaan. Tuomo se oli, joka sanoi tumma ja tulinen.

Pinnasin tänään hammaslääkäristä, kun oli paha olo.

Kansalaiskoulussa VII:nnellä on eräs poika Tepon näköinen. Sillä on valkoinen hattu ja kirkkaansininen takki. Teppo tykkää tummista tytöistä, sen olen huomannut.

Eilen aamulla linja-autossa Petri istui vieressäni ja radiosta kuului: "Rakkaimpani vierelläin, ihan hiljaa lähelläin" ja "nousemista tahdot pitkittää" Nauratti niin pirusti ja nauroin ikkunaan päin, ettei Petri näkisi. Ja silloin kuului radiosta: "Kohta ulos vilkaiset" voi jukra, kyllä nauratti! No moi!