Tänään oli kiva päivä.

Paula oli ollut viime yön Herajoella Tuulan luona. He olivat pelanneet pesäpalloa, ja Askokin oli ollut siellä pelaamassa veljensä kanssa.

Paula on muuten saanut mankan. En ole vielä nähnyt sitä.

Tänään olen hyvällä tuulella, ja puhetuulellakin. Suomentunnin alussa Asko tinki multa ruotsin vihkoa. Minä kyllä ihmettelin, mistä minä ne sanat sain suuhuni niin nopeasti.

Asko: "Hei Tuuli! Anna sitä ruotsin vihkoo, jotta minä suan sen tehtävän tehä."

Minä: "Enpä miekää oo sitä tehtävee tehny."

Asko: "No, oot sinä tehny....anna vain se vihko."

Minä: "En oo tehny."

Asko: "Oot sinä tehny, oothan...anna nyt se vihko!"

Minä: "Mitä sinä sillä tyhjällä vihkolla tiet? Kun mie en oo tehny sitä tehtävee."

Kyllä minua nauratti koko sen keskustelun ajan. Minua ihan ihmetyttää tämä. Ennen minä vain olisin katsellut maahan ja mutissut jotakin epäselvästi. Nyt minä hymyilin ja uskalsin katsoa häntä silmiin puhuessani. Myös Annin kanssa olin tänään puhelias. Oikeastaan Anni on aika kiva.

Sain (tai otin omin lupineni) käsityön kotiin. Kun eihän sitä mitenkään kerkii ommella niitä napinläpiä, kun on vain yksi napinläpikone, ja siinä on aina joku ompelemassa. Eipähän ole Jantunenkaan aina tiuskimassa.

Meillä oli viimenen vapaata. Menin kirjastoon. Antti tuli kans sinne ja meni Esan kans erääseen pöytään. Mä kiertelin kirjastossa vähän ja menin sitten erääsen pöytään. Sitten Esa lähti pöydästään ja tuli istumaan vastapäätä minua. Minun vierssäni oli vapaa paikka, mutta Antti ei istunut siihen, vaan sanoi: "Mie lähen jo!" Sitten ne kumpikin lähtivät.

Mä sain äsken "Popsatoa-72" -ohjelmasta hirveen hyvän kappaleen. Se on parempi kuin Look Wot You Dun tai Mama Weer All Crazee Now. En tiedä sen nimeä, enkä sitä, mikä yhtye sen esittää, mutta siinä on tällaiset sanat: "Haloo, haloo, because you be back..."

No hei hei, täytyy tässä ruveta äänittämään, kun sain mummolta tingittyä lainaksi radion.